Dlaczego warto ćwiczyć mięśnie Kegla?

Kobiety powinny dbać o napięcie mięśni dna miednicy, m.in. by utrzymać w zdrowiu swój układ moczowy. Jednak mężczyźni też mają mięśnie Kegla i też powinni je ćwiczyć! Ogrywają one bardzo ważną rolę w kontrolowaniu momentu wytrysku, a co za tym idzie w osiągnięciu większej satysfakcji z udanego zbliżenia! Mięśniami Kegla nazywamy mięśnie dna miednicy. Można je łatwo zlokalizować, gdy powstrzymujemy strumień moczu. Zadaniem tych mięśni jest podtrzymywanie narządów jamy brzusznej oraz pęcherza moczowego. Gdy ulegają zwiotczeniu, może pojawić się np. problem wysiłkowego nietrzymania moczu.

Zaniedbane mięśnie

Niejeden z nas spędza całe godziny ćwicząc na siłowni i budując piękną muskulaturę. Tymczasem mięśnie Kegla, o których podczas takiego treningu wcale nie myślimy, spełniają bardzo ważną rolę w naszym organizmie. Odpowiadają za prawidłową kontrolę funkcji układu moczowego. Wpływają też na sprawność seksualną. Często błędnie ograniczamy znaczenie mięśni Kegla do funkcji, jaką spełniają one u kobiet. To prawda, iż u pań mięśnie dna miednicy pozwalają utrzymać sprawny układ moczowy i wpływają na jakość doznań seksualnych. Ćwiczenie mięśni Kegla jest wskazane w leczeniu tzw. problemu luźnej pochwy. Należy jednak pamiętać, iż panowie też mają mięśnie Kegla. I też powinni je ćwiczyć.

Mięśnie Kegla u mężczyzn

Ćwiczenie mięśni dna miednicy pozwala mężczyznom lepiej kontrolować moment ejakulacji. To bardzo ważna kwestia, szczególnie u pacjentów zmagających się z problemem przedwczesnego wytrysku. Sprawnie działające mięśnie Kegla umożliwiają powstrzymanie wytrysku, a to nie tylko pozwala wydłużyć czas trwania stosunku, ale też zwiększa doznania mężczyzny podczas samego orgazmu. Oczywiście w niektórych przypadkach samo ćwiczenie mięśni dna miednicy nie wystarczy, by uporać się z problemem przedwczesnego wytrysku. W takim przypadku pacjentowi przypisywane są leki na zaburzenia erekcji. Za jedną z najskuteczniejszych substancji czynnych w tego typu środkach uznaje się dapoksetynę. W połączeniu z sildenafilem znajdziesz ją m.in. w leku Super Kamagra. Sildenafil pozwala odzyskać prawidłową erekcję, a dapoksetyna pomaga kontrolować moment wytrysku.

Jak ćwiczyć mięśnie Kegla

W przeciwieństwie do pompek i wyciskania sztang na siłowni, ćwiczenie mięśni Kegla jest banalnie proste i nie wiąże się z żadnym większym wysiłkiem. Wystarczy napiąć mięśnie dna miednicy, wytrzymać tak kilka sekund, a następnie rozluźnić je i rozpocząć kolejną serię. Czym więcej ich wykonamy, tym lepiej!

Aby ćwiczyć mięśnie Kegla, nie potrzebujemy ani specjalnych warunków, ani wyznaczonego do tego czasu. Tak naprawdę nikt nie widzi napięcia tych mięśni, można więc swobodnie robić to w autobusie, w pracy czy podczas wypoczynku. Jednorazowo wykonaj minimum 50 serii. Pierwsze pozytywne efekty możesz zauważyć już po tygodniu regularnych ćwiczeń. To niewielki wysiłek, który przynosi naprawdę dobre rezultaty dla naszego zdrowia oraz podnosi satysfakcję z udanego życia seksualnego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *